مدیریت امور پردیس های استان خراسان رضوی

دکتر مهرمحمدی در جلسه انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه فرهنگیان و فدراسیون ورزش همگانی و تقدیر از دست اندرکاران المپیاد ورزشی:
به جشنواره ها و المپیادها، به عنوان متن و بخشی از برنامه نگاه کنیم

 

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان،  جلسه انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه فرهنگیان و فدراسیون ورزش همگانی و تقدیر از  برترین ها  و دست اندرکاران بیست و سومین المپیاد ورزشی دانشگاه، سه شنبه 14 شهریور با حضور دکتر مهرمحمدی، سرپرست دانشگاه، دکتر مجد آرا رییس فدراسیون ورزش همگانی، دکتر کیانی معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، مسئولان اداره کل تربیت بدنی، دست اندرکاران برگزاری المپیاداز حوزه های مختلف دانشگاه و برخی روسا و مدیران استانی،پردیس ها و مراکز  در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

در این نشست پس از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه فرهنگیان و فدراسیون ورزش همگانی، گزارشی از روند و کیفیت برگزاری بیست و سومین المپیاد ورزشی دانشگاه فرهنگیان ارائه شد.

در ادامه دکتر مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان  ضمن سخنانی از برگزاری بیست و سومین المپیاد سراسری دانشگاه فرهنگیان بعنوان فعالیتی ارزشمند در راستای اهداف دانشگاه یاد کرد و گفت: از همه کسانی که در این موفقیت دیگرِ دانشگاه سهیم بودند، صمیمانه تشکر میکنم.

وی ادامه داد: کارهای بزرگ قطعاً با تشریک مساعی، هماهنگی و هم افزایی است که به وجه احسن به اجر درمی آید و برگزاری المپیاد بیست و سوم نیز یکی از مصادیقی بود که نشان داد اگر هماهنگی، هم افزایی و هارمونی بین بخشهای مختلف دانشگاه وجود داشته باشد، کارهای بزرگی انجام شده  و فعل خواستن، به نیکویی صرف می شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: از مدیران محترم استان ها و پردیس ها هم که برای شرکت در این برنامه حضور پیدا کردند سپاسگزارم. اگر چه مجال کوتاهی برای گفتگو بود، اما خوشبختانه اهدافی را که برای این نشست در نظر داشتیم، محقق شد. اگر فرصت بیشتر بود و بطور مفصل تر می توانستیم درباره موضوع تربیت بدنی و توسعه آن در دانشگاه فرهنگیان بحث کنیم، دستاورد های بهتری نصیب دانشگاه می شد.

دکتر مهر محمدی افزود: از دید من رخدادهایی مثل المپیاد، اصلاً از جنس رخدادهای متعلق به اوقات فراغت نیست. اصولاً  بکار بردن لفظ اوقات فراغت برای فعالیت های این چنینی را نمیپسندم و حتی غلط می دانم.  آنها را جزو برنامه می دانم، نه فوق برنامه!
وی ادامه داد: واقعیت این است که اگر همه ما تصور روشنی از تربیت معلم و پیچیدگیها و ابعاد مختلف آن داشته باشیم براحتی می توانیم این معنا را تصدیق کنیم که آنچه که لازم است در طول دوره تربیت معلم برای معلم شدن رخ بدهد، به تنهایی در کلاس درس اتفاق نخواهد افتاد و ضروری است که به فعالیتهایی مثل جشنواره ها و المپیادها، نه بعنوان فوق برنامه، بلکه بعنوان متن و بخشی از برنامه نگاه کنیم.

دکتر غلامرضا کیانی؛ معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، نیز با ابراز خرسندی از حضور درجلسه ای که حاصل کاری گروهی در ستاد و صف و در قالب ورزش همگانی بوده است، گفت: کدام انسان منصف و عاقلی است که  عظمت هایی را که در این رویداد خود را نشان داد، تحسین نکند و در عین حالی که ارزیابی و رفع مشکل و زمینه را برای خدمات بهتر آماده می کند، این هم نوایی، هم دلی و با هم بودن را نستاید؟!
وی با بیان اینکه موفقیت در برگزاری المپیاد صورت نمیگرفت مگر در سایه یک مدیریت و تدبیر کارساز و هوشمندانه، افزود: جا دارد اشاره کنم که این کار بزرگی که با برگزاری المپیاد صورت گرفت، در واقع  حاصل تلاش عزیزان ما در معاونت دانشجویی، مدیرت دکتر فخاری در امر برگزاری و مشارکتِ عزیزان دیگری است که از استانهای مختلف حضور پیدا کردند .

دکتر کیایی درباره عملکرد معاونت ارزیابی نظارت دانشگاه در طول برگزاری این رقابتها، اظهار داشت: ما 5  کار سیستماتیک در حوزه ارزیابی انجام دادیم که توزیع پرسشنامه و  نظر سنجی از حدود 1200 دانشجو در 45 گویه و 8 مولفه از آن جمله بود. همچنین مصاحبه از تعدادی از دانشجومعلمان، همراهان و سرپرستان تیمها و بررسی اسنادی ان نیز از جمله دیگر کارهایی بود که انجام شده است.
او ادامه داد: به علاوه مشاهداتی از فعالیت  کمیته ها و بررسی ریز تک به تکی نیز از تفاهمنامه های بین استان و سازمان صورت گرفت که در این راستا از همکاران استانی کمک گرفتیم و جا دارد از عزیزانی که از استان اردبیل،  البرز و استان مرکزی و همچنین سازمان مرکزی ما را در این امر یار کردند، تشکر کنم. انصافاً حاصل کار این عزیزان حاوی اطلاعات بسیار ریزی و ارزشمندی است .

وی افزود: در بخش کمیته ها از حدود 92 شاخص که مورد ارزیابی قرار گرفت، تنها 8 شاخص دچار مشکل بوده و خوشبختانه بقیه مطلوب و نسبتاً مطلوب بوده است.

شایان ذکر است در این جلسه از استانهایی که در مجموع امتیاز های کسب شده حائز رتبه های برتر شده بودند به تفکیک در بخش دختران، رتبه اول استان تهران، رتبه دوم اصفهان، رتبه سوم خراسان رضوی و در بخش آقایان رتبه اول خراسان رضوی، و رتبه دوم مشترکا کردستان و مازندران تقدیر شد.

تقدیر از ا فراد و  مجموعه هایی که در برگزاری هر چه با کیفیت تر این المپیاد نقش آفرین بودند، نقد و بررسی و ارائه پیشنهادات توسط حاضرین و پخش نماهنگی از روند برگزاری المپیاد از دیگر بخش های این برنامه بود.