دکتر مهرمحمدی در نشست ستاد عالی بیست و سومین المپیاد ورزشی:
برگزاری المپیاد ورزشی دانشجومعلمان بزرگترین رخداد در سطح دانشگاه فرهنگیان است
نخستین نشست ستاد عالی بیست و سومین المپیاد ورزشی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان با حضور دکتر مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان، دکتر علی نژاد معاون دانشجویی، دکتر روحی مدیر اداره کل تربیت بدنی، مدیر امور پردیس های استان مرکزی به منظور بررسی و پیش بینی های لازم برگزار شد.
در این نشست که به منظور برنامه ریزی برای برگزاری شایسته المپیاد ورزشی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان در راستای شعار آرمانی دانشگاه فرهنگیان به عنوان رکن تحول و تعالی و تربیت معلمانی شایسته در ابعاد مختلف انجام شد؛دکتر مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در نخستین نشست ستاد عالی برگزاری المپیاد ضمن ابراز خرسندی از فرصت حضور در این جلسه، ابراز امیدواری کرد: این المپیاد بتواند به تمامی اهداف مورد نظر دست یابد.
وی توفیقات دانشجو معلمان در اولین المپیاد ورزش های همگانی را شایسته یادآوری دانست و از تمام کسانی که موجبات این حضور موفق را فراهم کردند قدردانی کرد.
دکتر مهرمحمدی اضافه کرد: هر اتفاقی که موجب به اهتزاز درآمدن پرچم دانشگاه فرهنگیان و برسر زبان انداختن نام آن با تمام اهمیت و جایگاه اش باشد برای دانشگاه ارزشمند و قابل احترام و ستودنی است.
وی همچنین از معاونت دانشجویی و اداره کل تربیت بدنی و تمام کسانی که در به ثمر رسیدن این المپیاد و در حوزه تربیت بدنی تلاش می کنند قدردانی و تشکر کرد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه برگزاری چنین رخدادی با حضورتعداد کثیری از دانشجومعلمان پسر و دختر و در بازه زمانی محدود با فعالیت های متنوع و گسترده ؛ کار بسیار سنگینی است اظهار کرد: اعمال مدیریت بهینه بر چنین فعالیت گسترده ای نیازمند شهامت، توانمندی، تجربه و درایت است.
وی با اشاره بر میزبانی استان مرکزی، اقدام برای پذیرفتن مسئولیت در استان ها را شایسته قدردانی دانست
دکتر مهرمحمدی در ادامه سخنان خود برگزاری المپیاد ورزشی را بزرگترین رخداد در سطح دانشگاه فرهنگیان برشمرد.
وی بر ضرورت تدوین مجموعه ای از شاخص های کمی و کیفی برای ارزیابی عملکرد دانشگاه در برگزاری المپیادها تاکید و تصریح کرد: در ارزیابی باید دید هدف های داشته تا چه اندازه محقق شده است و در این راستا در صورت نبود گزارش عملکرد باید مجموعه ای از شاخص های مدون برای ارزیابی المپیادها و گزارش تحلیلی عملکرد در معاونت دانشجویی بر پایه شاخص های مطرح و مرتبط با فعالیت ها پایه گذاری شود.
وی با اشاره به پرداختن به توفیقات بیشتر و یا مسئله کمتر در هر دوره به عنوان اصول بهینه سازی در مدیریت، اضافه کرد: علاوه بر نظرخواهی برپایه شاخص های باید به این موضوع پرداخت که کجا ایستاده ایم وچه تلاشی برای بهبود و تکامل برگزاری المپیاد ها، نیاز است.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان در ادامه به برخی شاخص های ارزیابی اشاره و تصریح کرد: بررسی شیوه مدیریت مشارکتی و میزان حضور دانشجویان در المپیاد ازجمله شاخص هایی است که نیاز به کمی سازی و استفاده ازآمارهای ان در مراحل بعدی دارد.
وی اینکه تا چه اندازه دانشجویان در المپیاد در طول مسابقات سلامتشان تامین می شود و یا آسیب دیدگی ها و تلاش برای رفع و کاهش این نوع آسیب ها تا چه میزان (به تفکیک) بوده است را از نشانگرهای ارزیابی عملکرد دانست و گفت: همچنین ارزیابی کیفیت عملکرد داوری ها، سطح صلاحیت های حرفه ای آنان، رضایت دانشجو معلمان حاضر از کیفیت قضاوت ها، امکانات رفاهی و کیفیت خدمات ارائه شده در حین برگزاری المپیاد ها از دیگر معیارهای ارزیابی است که می تواند در انجام شایسته تر المپیاد و بهبود ان تاثیر گذار باشد.
دکتر مهرمحمدی همچنین به بررسی چگونگی و میزان صرفه جویی و مصرف بهینه منابع در مقایسه با دوره های مختلف و پوشش رسانه ای مراسم به عنوان دیگر معیارهای ارزیابی عملکرد اشاره و تصریح کرد: بر اساس این نشانگرها می توان به این جمع بندی رسید که توفیقات نسبت به دوره های بعد چگونه بوده است و چه اقدامات در راستای بهبود کارایی و انجام مطلوب تر مراسم های ملی می توان در دستور کار داشت.
نخستین نشست ستاد عالی بیست و سومین المپیاد ورزشی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان با حضور دکتر مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان، دکتر علی نژاد معاون دانشجویی، دکتر روحی مدیر اداره کل تربیت بدنی، مدیر امور پردیس های استان مرکزی به منظور بررسی و پیش بینی های لازم برگزار شد.