مدیریت امور پردیس های استان خراسان رضوی

سخنرانی دکتر محمودمهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان درگردهمایی معاونین ابتدایی سراسر کشور

سخنرانی دکتر محمودمهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان  درگردهمایی معاونین ابتدایی سراسر کشور

دکتر مهرمحمدی باحضوردرگردهمایی معاونین ابتدایی اداره کل های آموزش وپرورش سراسر کشوربر نقش کلیدی معاونین ابتدایی در نظام تعلیم وتربیت تاکید کرد وافزوداین گونه نشست ها می تواند در ایجاد همدلی وهمزبانی بین دانشگاه فرهنگیان و آموزش وپرورش مفید واقع شود و در ایجاد یک فضای مطلوب به منظور تعالی نظام تعلیم وتربیت بسیار ارزشمند وقابل احترام است.سرپرست دانشگاه فرهنگیان در ادامه سخنان خود این دانشگاه را رکن تعالی آموزش وپرورش جمهوری اسلامی ایران دانست وگفت : تحول وتعالی هدف مااست و ازاینکه وضع موجود رابخواهیم حفظ کنیم به شدت دوری و اجتناب می کنیم و برای رسیدن به این مطلوب ، تمام سعی وکوشش خود را به کار خواهیم برد.وی  عمل فکورانه را یکی از مهم ترین ویژگی های یک معـلم برشمرد وآن را به معنای تلاش مداوم در زمینه یادگیری دانست.دکتر مهرمحمدی  مهمترین ویژگی های یک معلم فکور را دراین دانست که او هویت خود را فراموش نمی کند و اهل تفکر و تامل خواهد بود وازازیکنواختی وروز مرگی به دوربوده و چنین معلمی سعی خواهد کرد تا راه حل های متناسب با موقعیت ارائه کند.سرپرست دانشگاه فرهنگیان درادامه افزود :بستر مناسب مدرسه وبافت محیط کار می تواند در تبدیل یک معلم  به معلم فکور وخلاق تاثیر فراوانی داشته باشد و از مدرسه به عنوان سیک سایادگیرندهیاد کرد و گفت:اگر دریک مدرسه جوش وخروش باشد حرکت به سوی تعالی ورشد وخلاقیت شکل می گیرد ومعلم خود را تسلیم شده وضع موجود نخواهد دید .دکتر مهرمحمدی با اشاره به سبک های مدیریت آموزشی بهترین سبک را مربوط به مدیری دانست که مطالبه کننده تغییر است و یکی از شاخص های اندازه گیری او خلاقیت و ابتکار و نو آوری بوده و از حس درماندگی درمعلم جلوگیری می کند.وی در پایان سخنان خود با توجه به اینکه امسال نخستین فارغ التحصیلان این دانشگاه درآموزش وپرورش مشغول به کار خواهند شد چند خواسته رااز مسوولین و مدیران آموزش و پرورش مطالبه کرد.

1-به نیازروحی این معلمان توجه شود

2-امکانات موردنیازکاری آنها راحتی الامکان فراهم کنید

3-فرصت داده شود تاازنظرحرفه ای خود رانشان دهند

4-خانواده ها را به اعتماد وهمکاری بیشتر با آنها تشویق کنید

5-درارزیابی عملکرد معلمان به نشانه های تحرک وپویایی آنها توجه شود

6-بازخورد این معلمان را به دانشگاه جهت ترمیم عملرد دانشگاه ارائه کنند