مدیریت امور پردیس های استان خراسان رضوی

رضوان حکیم زاده، معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در دوره مدیران و معلمان راهنمای مدارس مجری کارورزی خطاب به مدیران و معلمان راهنمای کارورزی:

نقش مدیران مدارس در امر کارورزی نقش بی بدیل، مهم و اثربخشی است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان خراسان رضوی دوره مدیران و معلمان راهنمای مدارس مجری کارورزی پردیس های شهید بهشتی و شهیدهاشمی نژاد و مرکز ثامن الحجج(ع)  مشهد صبح روز پنجشنبه 24 آبان1403 در محل تالار ابن هیثم پردیس شهید بهشتی با حضور رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و زهرا شوشتری معاون آموزش ابتدایی اداره کل، استادان دانشگاه فرهنگیان و بیش از پانصد نفر از مدیران، معلمان راهنمای کارورزی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان خراسان رضوی دوره مدیران و معلمان راهنمای مدارس مجری کارورزی پردیس‌های شهید بهشتی و شهیدهاشمی نژاد و مرکز ثامن الحجج(ع)  مشهد صبح روز پنجشنبه 24 آبان1403 در محل تالار ابن هیثم پردیس شهید بهشتی با حضور رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و زهرا شوشتری معاون آموزش ابتدایی اداره کل، استادان دانشگاه فرهنگیان و بیش از پانصد نفر از مدیران، معلمان راهنمای کارورزی برگزار گردید. در آغاز دوره  حبیب‌اله تقی‌پور، مدیریت امور پردیس های استان خراسان رضوی ضمن تشکر از حضور مدیران و معلمان راهنمای شرکت کننده در دوره، بر نقش محوری آنان در پیشبرد اهداف دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و گفت: بار سنگین مسئولیت تربیت معلم جز با همراهی و کمک همه دلسوزان نظام تعلیم و تربیت محقق نخواهد شد. در ادامه محمدرضا حاجی‌زاده و سید عباس میرشجاعیان مدرسان دوره به تبیین اهمیت درس کارورزی و نقش اثرگذار مدیران و معلمان در اجرای فرایند کارورزی پرداختند و اهداف، شیوه اجرا، فعالیت های مرتبط با آمادگی دانشجومعلم برای تدریس،پیامدها و قالب تدوین محصول در هر یک از دروس کارورزی یک تا چهار را تشریح کردند. در ادامه مهری اعزازی و سید مسعود عمرانی، معاونان پردیس های شهید بهشتی و هاشمی نژاد به نکاتی چند راجع به اجرای برنامه کارورزی در دانشگاه فرهنگیان اشاره کردند. همچنین شرفی معاون اداره امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش استان به تشریح مزایا و مشوق های لازم جهت مجریان برنامه کاروزی در مدارس اشاره و بر تشکیل کارگروه اجرایی کارورزی در مدرسه ذیل شورای آموزشی مدرسه به منظور پیشبرد امور کارورزی در مدارس تاکید کرد و بر تداوم و استمرار دوره های مشابه به منظور افزایش تعامل دانشگاه و مدارس تاکید کرد.

سید امیر شوشتری، مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در سخنانی  به اهمیت جایگاه کارورزی در تربیت معلمان توانمند برای آینده نظام آموزشی کشور پرداخت و از مدیران و معلمان مجری درس کارورزی تقدیر کرد.

رضوان حکیم زاده، معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیزدر سخنان خود با اشاره به مطالعات تطبیقی در حوزه تربیت معلم درکشورهای مختلف گفت: متخضضین حوزه تعلیم و تربیت در دنیا تاکید می کنند که بیشترین تأثیر در یادگیری کار عملی معلمی کردن؛ کارورزی است که تحت نظارت مدیران مدارس باشد . همه دروسی که دانشجو معلمان در دوران تحصیل می خوانند یک طرف، آن ایامی که با نظارت شما عزیزان کارورزی می کنند یک طرف. ما آمادگی خود را اینجا به عنوان معاونت آموزش ابتدایی هر آن کاری را به ما محول کردید که این تبدیل شود به یک مدل فراگیر کشوری برای اجرای کارورزی، ما با کمال افتخار در خدمت خواهیم بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برخی از کشورهایی که نظام های آموزشی موفق دارند از جمله فنلاند و سنگاپور، اظهار داشت عامل موفقیت آنها آماده سازی معلمان آنها یعنی کارورزی است، کارورزی در واقع یک مثلث سه ضلعی است بین دانشگاه، دانشجو معلم و مدیر مدرسه و نمونه موفق نمونه ای است که دانشجوی ما تحت نظر مدیر مدرسه در داخل مدرسه،  کارورزی خود را انجام دهد.

عضو هیأت علمی دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه تهران خطاب به مدیران و معلمان راهنمای کارورزی گفت: ایشان در ادامه سخنان خود گفت:  نقش مدیران مدارس در امر کارورزی نقش بی بدیلی، مهم و اثربخشی است. شما سازنده معلمان هستید، آنها سازندگان ملتها هستند بنابراین شما سازندگان آینده هستید.