با حضور دکتر اصلاحچی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان برگزار گردید
چهارمین همایش ملی آموزش فیزیک در مشهد
چهارمین همایش ملی آموزش فیزیک در تاریخ اول و دوم آذر ماه برگزار گردید که تعداد 110 مقاله دریافت گردید که 28 ارائه به صورت شفاهی و 40 مقاله بصورت پوستر پذیرفته شد همچنین 3 سخنرانی ویژه و 5 کارگاه آموزشی نیز در این همایش ارائه شد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان این همایش ملی با حضور دکتر اصلاحچی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان، دکتر تقی پور مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان، دکتر جعفر خدا قلی زاده ناظر همایش و شرکت کنندگان از روز چهارشنبه اول آذر در مشهد آغاز گردید. دکتر تقی پور در ابتدای این همایش با خیر مقدم به حاضرین، اظهار امیدواری کرد شاهد توسعه فعالیتهای علمی در دانشگاه فرهنگیان استان باشیم. دکتر اصلاح چی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان در سخنانی براهمیت همایش های علمی تأکید کرد و گفت: باتوجه به اینکه در هیچ دانشگاهی همایش آموزش فیزیک برگزار نمی شود و تنها منحصر به دانشگاه فرهنگیان است باید به استاندارد سازی این همایش ها توجه ویژه شود و خروجی این کارهای پژوهشی باید در اختیار معلمان قرار گیرد. ایشان همچینن از دبیران علمی و اجرایی همایش که برنامه ریزی مناسبی برای این همایش داشتند، تشکر کردند. دکتر جعفر خدا قلی زاده ناظر همایش نیز بر رعایت استانداردهای لازم یک همایش تاکید کرد. دکتر فاطمه خدادادی دبیر علمی این همایش گفت: در این همایش ۵ سخنرانی ویژه و ۵ کارگاه آموزشی برگزار شد در پایان از سه مقاله شفاهی برتر و پوستر برتر تقدیر شد شایان ذکر است در این همایش 110 مقاله دریافت شد که 28 ارائه به صورت شفاهی و 40 مقاله بصورت پوستر پذیرفته شد.
در این همایش سه سخنرانی ویژه نیز داشت که عناوین آنها عبارت بود از :
ضرورت آموزش ماهیت علم در برنامه درسی تربیت معلم
سخنران: خانم دکتر فاطمه احمدی
نسبت میان آموزش فیزیک و بر انگیختن حس زیبا شناسی در دانش آموزان
سخنران: روح الله خلیلی بروجنی
سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی
دفتر برنامه ریزی و تالیف
همچنین عنوان کارگاه آموزشی چهارمین همایش ملی آموزش فیزیک
1 تحلیل آماری پژوهش ها (کاربرد نرمافزار spss) در آموزش فیزیک
دکتر عباس عرب
2 روش تحقیق و آمار در آموزش فیزیک
دکتر منیره صالحی
مقاله نویسی
فاطمه خدادادی آزادبنی
4 آزمایش های فکری در آموزش علوم
دکتر فاطمه احمدی
5 آزمون سازی در آموزش فیزیک
دکتر حسین کارشکی