مدیریت امور پردیس های استان خراسان رضوی

مدیر امور پردیس های خراسان رضوی در آئین آغازین دوره بالندگی کارشناسان پژوهش و کتابداران دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور:

تربیت معلم اثر بخش مبتنی بر پژوهش است

مدیر امور پردیس های خراسان رضوی در آئین آغازین دوره بالندگی کارشناسان پژوهش و کتابداران دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور گفت: تربیت معلم اثربخش مبتنی بر پژوهش است.

صبح امروز، سه شنبه 11 مرداد 1401، آئین آغازین دوره بالندگی کارشناسان پژوهش و کتابداران دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در پردیس شهید بهشتی مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان در این مراسم با تسلیت ایام عزاداری ماه محرم و خیرمقدم به مهمانان دوره، بیان کرد: تربیت معلم اثربخش مبتنی بر دانایی اثربخش، دانایی اثربخش مبتنی بر یادگیری عمیق و ریشه دار و یادگیری عمیق و ریشه دار مبتنی بر پژوهش است..

دکتر محمدرضا دیمه کار با بیان این که "پژوهش مبتنی بر تفکر و تعقل است"، اظهار داشت: در آموزه های دینی اسلام به ویژه در قرآن کریم خداوند بارها و بارها بر اهمیت تفکر و تعقل اشاره داشته است و در عباراتی همچون «افلا تعقلون» و «افلا تتفکرون» هم با تعجب و هم با سوال بر اهمیت اندیشه ورزی تأکید می‌کند.

دکتر دیمه کار با تأکید بر اهمیت توسعه اثربخش اظهار داشت: اگر به دنبال توسعه اثربخش در دانشگاه هستیم باید بدانیم که این گونه توسعه مبتنی بر پژوهش است.

وی تصریح کرد: سخت ترین نوع توسعه در دانشگاه فرهنگیان توسعه در بخش پژوهش است چرا که اکثریت مسئولان و استادان این دانشگاه قبلاً در مراکز تربیت معلم فعالیت می کرده اند که مراکزی آموزش محور بوده اند؛ بنابراین حرکت به سوی پژوهش دشواری های خودش را دارد.

مدیر امور پردیس های خراسان رضوی با بیان این که "باید به دنبال معلم اثربخش باشیم"، اظهار داشت: تربیت معلم اثربخش تنها با تکیه بر دانش روز امکان پذیر است و این امر جز با روی آوردن به پژوهش ممکن نیست.

وی تأکید کرد: برای توسعه قبل از این که نیاز به منابع مالی باشد، نیازمند منابع انسانی هستیم.

دکتر دیمه کار خاطرنشان ساخت: در عرصه دانشگاه شریف فرهنگیان باید پژوهش به عنوان هویت شغلی معلمان تعریف شود.

وی با بیان این که در حال حاضر مشکل اصلی دانشجویان قطع ارتباط بین مغز و دست آنان است، ابراز امیدواری کرد این دوره زمینه های لازم را فراهم آورد تا دانشجویان حتی در دوره دانشجویی خود به انجام پژوهش و نگارش کتاب روی آورند.