به میزبانی خراسان رضوی برگزار شد؛
صد و سی و چهارمین کرسی ترویجی دانشگاه فرهنگیان کشور
روز دوشنبه 20 دی ماه 1400 صد و سی و چهارمین کرسی ترویجی دانشگاه فرهنگیان با عنوان " آسیب شناسی محیط شغلی نو معلمان با تمرکز بر انتظارات غیر حرفه ای مدیران در مدارس ابتدایی" در سالن نشست های پژوهشی مدیریت امور پردیس های استان خراسان رضوی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان خراسان رضوی، در آغاز این رویداد علمی، رمضان نیری مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان خراسان رضوی، ضمن خوش آمد گویی به شرکت کنندگان و حاضران در جلسه، از زحمات دکتر انسی کرامتی عضو هیات علمی استان به عنوان ارائه دهنده کرسی، ناقدان گران قدر کرسی دکتر بهروز مهرام عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر خسرو نظری و دکتر اسد حجازی اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان و همچنین دکتر علی سعیدی مدیرجلسه سپاسگزاری نمود.
نیری با قدردانی از مدیران دانشگاه فرهنگیان کشور و دبیرخانه حمایت از کرسی های نظریه پرداری شورای عالی انقلاب فرهنگی، به استقبال بسیار خوب پژوهشگران گرامی از برنامه های علمی و پژوهشی مانند کرسی های ترویجی دانشگاه اشاره کرد و افزود: برگزاری مستمر فعالیت های پژوهشی به شیوه مجازی و این استقبال خوب نشان از موفقیت و سودمند بودن این گونه برنامه های دانشی دارد.
سپس دکتر کرامتی به بیان مساله پژوهشی، روش پژوهشی مورد استفاده و دستاوردهای آن پرداخت و تاکید نمود که نتایج این پژوهش بیانگر فراوانی رفتارهای غیرحرفه ای مدیران در مدارس ابتدایی است و این رفتارها تاثیرات نامطلوبی بر احساس و عملکرد نومعلمان تاکنون داشته است.
ایشان پیشنهادهایی ارائه نمود که مهم ترین آن ها تجدید نظر در ملاک های انتصاب مدیران مدارس ابتدایی با تاکید بر برخورداری آن ها از مهارت های انسانی و نیز افزایش استقلال مدیران به ویژه در زمینه انجام طرح های نیازمحور در مدرسه بود.
در ادامه ناقدان کرسی ترویجی نیز هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه به بیان نقدهای خویش پرداختند و دو پیشنهاد پژوهشی مکمل : "بررسی دیدگاه مدیران مدارس در زمینه انتظارات غیرحرفه ای آنها از نومعلمان" و نیز "درنظر گرفتن شاخص های 15 گانه مدرسه مطلوب براساس سند تحول بنیادین به عنوان معیاری برای شناسایی انتظارات غیرحرفه ای مدیران مدارس". از سوی آنان مطرح شد.
گفتنی است این برنامه دانشی و پژوهشی به همت اداره امور پژوهشی دانشگاه برگزار شد.