با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی برگزار شد:
آیین استقبال از دانشجویان جدید الورود دانشگاه فرهنگیان سبزوار و راه اندازی مرکز خواهران این دانشگاه
مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در آیین استقبال از دانشجویان جدید الورود دانشگاه فرهنگیان سبزوار و راه اندازی مرکز خواهران این دانشگاه اظهار داشت: اثرات شغل معلمی ماندگار است و دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان باید فرصت حضور در این عرصه را غنیمت بشمارند.
به گزارش روابط عمومی ، قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این مراسم که صبح روز سه شنبه در شهرستان سبزوار برگزار شد گفت: معلمی شغلی شریف، تاثیرگذار و پراهمیت است و دانشجومعلمانی که امروز در این دانشگاه پذیرفته شده اند مسیری مقدس و مهم را آغاز کرده اند.
وی افزود: با توجه به شرایط دشواری که امروز آموزش و پرورش استان و کشور در حوزه نیروی انسانی با آن مواجه هستند توجه به ساماندهی نیروها به عنوان یکی از اولویت های اصلی مدیران این بخش مطرح بوده است و خوشبختانه در یکی از موارد مهم افزایش چهار برابری جذب دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان در سال جاری را شاهد بودیم که قطعا در سال های آینده گره گشای بخشی مهم از مشکلات نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان خواهند بود.
خدابنده ادامه داد: آموزش و پرورش از همین امروز باید برای تامین نیروی انسانی سال های آتی خود برنامه ریزی کند و با توجه به این که تربیت نیروی مورد نیاز تعلیم و تربیت در کشور براساس سند تحول بنیادین برعهده دانشگاه فرهنگیان است باید توانمندسازی این دانشگاه در تمامی ابعاد در دستور کار همه ما باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تقویت مهارت معلمی با نگاه تربیت محورانه را از اصلی ترین کارکردهای دانشگاه فرهنگیان دانست و گفت: تربیت نیروی کارآمد و متعهد و تمام ساحتی به عنوان اصلی ترین وظیفه این دانشگاه مطرح است و امیدواریم که دانشجویانی که به این دانشگاه وارد می شوند پس از طی دوران تحصیل به عنوان الگویی خوب برای دانش آموزان باشند.
رمضان نیری رئیس پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان خراسان رضوی هم در این مراسم با بیان این که جنس شغل معلمی با شغل های دیگر متفاوت است گفت: امروز نظام تعلیم و تربیت کشور در شرایطی ست که نیاز به تحول بنیادین دارد و رکن این تحول آفرینی معلم است.
وی افزود: معلمی تحول ایجاد می کند که خود تحول خواه و تحول آفرین باشد، دانشگاه فرهنگیان با هدف تربیت معلم متخصص، مهارتی و تربیت محور ایجاد شده و قطعا اگر به دنبال رشد و بالندگی نظام تعلیم و تربیت هستیم باید معلمانی در تراز سند تحول در این دانشگاه تربیت کنیم.
نیری تصریح کرد: دانشجو معلمان نباید فقط نگاهشان به تحصیل در این دانشگاه تنها امید به داشتن شغل و درآمد در آینده باشد چرا که معلم در سند تحول به عنوان مربی و مسئول تربیت دانش آموز تعریف شده و نقش مهمی در تربیت نسل آینده ایران دارد.