مدیریت امور پردیس های استان خراسان رضوی

مدیر امور پردیس های خراسان رضوی:

معلم مسئول تربیت است

مدیر امور پردیس های خراسان رضوی در جلسه توجیهی تبیینی دانشجویان نوورود پردیس شهید بهشتی تصریح کرد: معلم مسئول تربیت است و تفکیک تربیت از آموزش یک آفت جدی است.

صبح امروز، دوشنبه 15 مهر 98، جلسه توجیهی تبیینی دانشجویان نوورود پردیس شهید بهشتی مشهد در تالار ابن هیثم این پردیس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، در این جلسه مدیر امور پردیس های خراسان رضوی با بیان این که نظام تعلیم و تربیت با دانش آموخته شدن دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان روز به روز نوتر و غنی تر می شود، گفت: با وجود این که تعداد دانش آموختگان این دانشگاه در مقایسه با تعداد معلمان کشور زیاد نیست، اما همین تعداد اندک نیز مدارس ما را تحت تأثیر خود قرار داده است.

رمضان نیری ضمن تبریک به دانشجومعلمان نوورود  برای قرار گرفتن در مسیر شغل شریف معلمی  بیان کرد: باید به شما تبریک دیگری هم برای پذیرفته شدن در پردیس شهید بهشتی بگوییم چرا که این پردیس از نظر امکانات آموزشی و ورزشی خوب، استادان فرهیخته و کارکنان دلسوز جزء پردیس های سرآمد کشور است.

نیری با بیان این که دلسوزان نظام همگی بر مشکلات نظام تعلیم و تربیت اذعان دارند و درباره تحول بنیادین آن متفق هستند، گفت: دانشگاه فرهنگیان قطعه ای است از سند تحول بنیادین که هدف آن تربیت معلمان تخصصی، مهارتی و تربیت محور است.

وی با تأکید بر این که یکی از آفت های امروز نظام تعلیم و تربیت تفکیک تربیت از آموزش است اظهار داشت: همه معلمان مسئول تربیت هستند.

نیری ادامه داد: معلم نمی تواند خود، رشد یافته و خودساخته نباشد و بخواهد فرایند تربیت را رهبری کند.

مدیر امور پردیس های خراسان رضوی به دانشجومعلمان نوورود توصیه کرد: شما باید چندین برابر میزانی که دغدغه رشته تخصصی خود را دارید، دغدغه تربیتی داشته باشید.

وی از دانشجویان نوورود خواست تلاش نمایند شناخت دقیق و عمیقی از ماهیت معلمی پیدا کنند و معلمی را نه شغل بلکه عشق خود بدانند.

این استاد دانشگاه فرهنگیان تربیت را یک رشد و بالندگی درونی تعریف کرد و گفت یکی از آفت ها این است که ما شبه تربیت های زیادی داریم.

نیری ادامه داد: دانش، روش، بینش و منش معلمی اجزائی هستند که رابطه معلمی را می سازند.

توصیه به خودآموزی، داشتن برنامه رشد شخصی، همکاری با تشکل ها و حضور مستمر و همیشگی در نماز جماعت از دیگر مواردی بود که مدیر دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در سخنان خود به آن اشاره کرد.

در این جلسه حجه الاسلام و المسلمین میرزایی، مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان نیز در سخنان کوتاهی امتیاز پردیس شهید بهشتی را داشتن نیروی انسانی قوی و قرار گرفتن در مرکز ایران، یعنی آستان قدس رضوی، دانست.

وی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری را ازمصادیق دلسوزی های پدرانه رهبر معظم انقلاب برشمرد و گفت: این نهاد حلقه اتصال ایشان با بدنه دانشگاهی کشور است.

وی اظهار داشت: دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی برای ایفای نقش های خود با تمام توان در خدمت دانشجومعلمان است.

در ادامه این جلسه معاونان آموزشی و مسئولان بخش های مختلف پردیس شهید بهشتی به معرفی همکاران و حوزه های فعالیت خود پرداختند.  

 


نظرات کاربران