مدیریت امور پردیس های استان خراسان رضوی

مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی:
سنجش و ارزشیابی علمداری است که جریان تعلیم و تربیت به دنبال آن حرکت می کند

صبح روز، سه شنبه  11 تیر 98، کارگاه آموزشی توانمند سازی اساتید دوره مهارت آموزی  ماده 28، در پردیس شهید بهشتی مشهد آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی پردیس شهید بهشتی، مدیر امور پردیس های خراسان رضوی در این جلسه با اشاره سند تحول بنیادین اظهار داشت: در این سند هدف از تأسیس دانشگاه فرهنگیان تربیت معلمانی متخصص، مهارتی و تربیت محور ذکر گردیده است.

رمضان نیری تأکید کرد: یکی از دغدغه های مهم متولیان نظام تعلیم و تربیت، و در رأس آن ها مقام معظم رهبری، همین موضوع است.

وی با اشاره به این که مهارت آموزان ماده 28  از مراحل سنگینی عبور کرده اند تا به عنوان معلم انتخاب شوند، بیان کرد: این افراد پس از گذراندن آزمون و مصاحبه از میان 200 هزار نفر داوطلب علاقمند به معلمی انتخاب شده اند، بنابراین به لحاظ دانشی و تخصصی از اطلاعات خوبی برخوردارند.

نیری ادامه داد: خطر جدی که دوره های آموزشی مهارت آموزان ماده 28 را تهدید می کند این است که این دوره ها به سمت آموزش های دانشی و تخصصی برود در حالی که هدف آن تقویت ابعاد مهارتی، فرهنگی و تربیتی مهارت آموزان است.

مدیر دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی با اشاره به این که یکی از مهمترین جنبه های آموزش و پرورش، بحث سنجش و امتحانات است، گفت: سنجش و ارزشیابی به مانند علمداری است که جریان تعلیم و تربیت به دنبال آن حرکت می کند.

وی با ذکر این که در امتحانات دانش محور افراد می توانند به صرف داشتن اطلاعات تخصصی آزمون را پشت سربگذارند، بیان کرد: باید سنجش ها به گونه ای باشد که در آن موقعیت هایی برای ارزیابی تفکر و تجزیه و تحلیل افراد ایجاد شود.

گفتنی است تدریس این کارگاه آموزشی را دکتر حسین عبدی، رئیس گروه سنجش معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان بر عهده دارد.

این کارگاه، امروز یازدهم و فردا دوازدهم تیرماه در دو دوره 4 ساعته برگزار می شود و در هر دوره 13 نفر از مدرسان دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی شرکت می کنند